Kako se snaći u moru kozmetičkih brandova?
NUDI VAM SE RJEŠENJE IZ SNOVA, ALI VIŠE NISTE NAIVNI!
Često se prilikom kupovine vodimo „emocionalnim“ kriterijima, no pri odabiru proizvoda za njegu i zdravlje neophodan je racionalan pristup.
- odabir prema načinu života (certificirani organski i veganski proizvodi, itd.)
- odabir za zdravlje (hipoalergeno, bez kontroverznih sastojaka, itd.)
- djelotvornost (% aktivnih sastojaka, klinički rezultati itd.).
No, koji nam alati pomažu pri odabiru? Odat ćemo vam tajnu: čak niti marketinški odjeli većine brandova ne razumiju što prodaju. To sam primijetio tijekom vođenja formulacijskog laboratorija jednog branda, prije nego li sam stvorio Novexpert. Dakle, gdje potražiti prave informacije koje će nam olakšati odabir kozmetičkog proizvoda?
Uglavnom, više nije pitanje koji brand odabrati, već zašto ga odabrati! I to sve mijenja.
KONAČNO STE GLUMCI!
Ne volim koristiti riječ „transparentnost“, međutim moram priznati da se zahvaljujući upravo zahtjevu potrošača za transparentnošću potaknulo kompanije na drugačiju komunikaciju! Danas se ne gledaju samo prednosti proizvoda, već i pokazuje li brand vrijednosti koje vam odgovaraju. Kao da dobivate izborni program – organsko, prirodno, ekološko, proizvedeno u Francuskoj, a potom je izbor na vama!
A da biste odabrali, postajete istražitelj sljedećih profila:
PROFIL N°1 : NESTRPLJIV
Tvoje oružje: aplikacije
Tvoj cilj: bar kod
YUKA : 21 milijun obožavatelja ove aplikacije svakako joj daju na važnosti! Cjelovits je (sadrži i hranu i kozmetiku): vrlo kvalitetna aplikacija s dobro definiranim idejama.
INCI BEAUTY : Tehnološki najbolja aplikacija s vrlo jasnom strukturom. Bilješke o proizvodima i boje koje daju informacije o formulama.
CLEAN BEAUTY: S ovom aplikacijom ne skenira se bar kod nego popis sastojaka. Potom dobivate informacije o sastojcima koji izazivaju zabrinutost: endokrini disruptori, iritansi itd – potkrijepljeno znanstvenim dokazima.
QUELPRODUIT : Aplikacija koju je kreirao časopis Que Choisir. Zamijenila je prethodnu verziju QuelCosmetic budući da sada uključuje i hranu i proizvode za kućanstvo. Između ostalog određuje i razinu rizika prema dobi. Odmjerenije pristupa kontroverznim molekulama i zadržava samo one za koje je uspostavljen znanstveni konsenzus.
COSMETHICS: Daje vrlo jasnu klasifikaciju prema 3 kategorije (sigurno, alergijski rizik ili toksični rizik) – također se može personalizirati prema vašim alergijama. Mali nedostatak je što baza podataka nije velika.
MIREILLE: Nova aplikacija (uz plaćanje) koju su kreirali biolog i youtuber koja vam također omogućuje analizu kozmetičkih proizvoda i to sastojak po sastojak. Ovdje se ne vide proizvodi, već njegovi sastojci! Također, nude vam se i „prirodnije“ alternativne.
PROFIL N°2 : UPOZORENJE !
Tvoje oružje: internetske stranice
Tvoj cilj: povezivanje
EWG (Environmental Working Group) stranica je američke organizacije koja vam omogućuje da saznate sve o sastojcima koji se nalaze u vašoj njezi: https://www.ewg.org/skindeep/. Daje vam pristup čak i znanstvenim publikacijama o svakom sastojku. Šteta je da ova internetska stranica sadrži samo informacije o kozmetičkim formulama koje se prodaju u SAD-u.
Za sada ova stranica nema francusku sličnu verziju (poduzetnici, razmislite!), no Kozmetički opservatorij svojim pretplatnicima nudi mogućnost traženja sastojka i stjecanja znanja o sastojku u kojem se nalazi.
„Istina o kozmetici“ čini bazu podataka o sastojcima i neovisnom testiranju proizvoda.
Na kraju bih nadodao i https://cosmeticobs.com/fr/: izvrsna stranica, za znalce i vrlo popularna među stručnjacima u kozmetičkoj industriji. Kvalitetna premium pretplata.
PROFIL N°3 : LUTALICA !
Tvoj profil: društvene mreže
Tvoj cilj: influenceri
Influenceri čine izvor koji daje puno informacija, prijateljski su nastrojeni i pomažu nam otkriti i najmanje detalje o proizvodima. Vama prepuštamo da prema svojim kriterijima odaberete one koji će vam dati prave informacije. Olakšajte si odabir: birajte one koji i o nepoznatim i poznatim brandovima slobodno govore, odnosno usude se i kritizirati!
PROFIL N°4 : RACIONALNI TIP !
Tvoje oružje: specijalisti/liječnici
Tvoj cilj: dermatolozi i naturopati
Nismo ih još spomenuli, no oni su najbolje pozicionirani stručnjaci za kožu. Međutim, danas samo nekoliko brandova promovira svoje proizvode kod dermatologa stoga nije neobično da su slabije upoznati s ponudom kozmetičkih proizvoda. Savjet? Recite svom dermatologu što od kozmetike koristite (pokažite mu i kutiju s popisom sastojaka) kako bi vas kvalitetno savjetovao.
I NA KRAJU KOZMETIČKI BRANDOVI ? IMAJU LI ONI NEŠTO ZA REĆI ?
O da, međutim većina njih je postala... nečujna! Mislite da pretjerujem? Do jučer su koristili silikon i kemiju u svojim proizvodima, a danas daju obećanje da će spasiti svijet... Rugali su se “čistoj kozmetici”, a sada joj se besramno pridružuju (no samo dok govore). Osjećam oportunizam u zraku ili panični strah da će ga potrošači koji imaju pamćenje i zdrav razum odbaciti! Da bi vam bilo jasnije, evo i moja posljednja dva savjeta:
1 / STABILNOST ISPRED NESTABILNOSTI : obratite pozornost da se „pozicioniranje“ branda ne mijenja tijekom godina, stabilnost je uvjerljivija.
2 / ČINJENICE, A NE RIJEČI: usredotočite se na sadržaj kroz koji brandovi komuniciraju. Mora biti nedvosmislen. Primjerice, prirodnost se definira ukupnim postotkom u formuli te se mora naznačiti na proizvodu, a potrebna je i oznaka organizacije koja je dala certifikat. Ovo pravilo vrijedi za sve proizvode bez iznimke...
Želim svima dobru istragu, a nas slobodno kontaktirajte u slučaju nejasnoća.